onsdag 7 april 2010

Textilindustrin är SMUTSIG!!

Att textilindustrin är smutsig är väl ingen nyhet direkt men jag är så jävla trött på den nu alltså!
Jag skall aldrig mer handla på H&M eller nån annan vanlig klädbutik som har billiga textilfabriker nere i asien! Nä, FY FAN! folk får en lön på 300 kr i månaden för slavarbete. De bor packade i kåkstäder utanför fabriken och jobbar upp till 12 timmar per dygn, varje dag i veckan.
Bönder får svåra cancersjukdomar som får gå och bespruta bomullsfält utan skydd mot giftet, + att giftet sprider sig i vattnet som folket dricker i byarna där de bor.

Jag vet inte vad jag ska säga mer innan jag exploderar mer än att: BOJKOTTA DEN SMUTSIGA TEXTILINDUSTRIN OCH HANDLA PÅ SECOND HAND!

Och kolla in detta: http://svtplay.se/v/1922675/korrespondenterna/del_8_av_10__textilindustrins_bakgard?cb,a1364145,1,f,-1/pb,a1364142,1,f,-1/pl,v,,1939868/sb,p103501,1,f,-1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar